båt- och bussresan

Donny hade turen att hitta mig i cafeterian, så han hade sällskap hela båtresan  =)  Överlycklig vart jag när jag fann ensamplats längst bak i bussen brevid toan (härligt att de bytt ut den där asiga dragspelsbussen mot en med toa). Men glädjen varade inte länge, sist in i bussen staplar sig 3 fyllegubbar in. Såna där asiga alkoholister som tagit Ålfen+buss fr. Stockholm för 50 kronor, då har de ju tak över huvudet  och gratis toalett några timmar. Ja, iallafall, jag hade ju den feta oturen att få en av dem brevid mig och en framför, fittan. Han ena hade en sån där ful 80-/90-tals tröja med "BOSS" tryckt i neonfärger. De lukta inte gott kan jag säga. Han brevid mig somna och fick fågelnacke, tur fan att han inte luta sig mot mig, då skulle jag ha börjat pjuka. Jag småsov nästans hela vägen, fram tills fyllot framför får luft nånstans ifrån och ropar "ja, Amorella är den värsta skiten av alla". För framför honom satt några snubbar som har med IFK att göra, vet inte vad de heter, men de snackade iallafall sponsorer och Viking Line, de kanske råkade nämna Amorella, och fyllot har bergis åkt in i fyllebutkan eller nåt efter att åkt på en billig cruise.

Kommentarer
Postat av: svägerskan

vilken härlig start! efter detta kan det väl bara bli bättre =)

2006-09-24 @ 12:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0