Va o handla ida

Tog bilen till parken, och vidare till jobbet idag, för att jag skulle hinna till Kantarellen efter jag slutat jobba klockan åtta. D va tur d, för d pissa rätt bra när jag sluta.

Jag älskar att få åka och handla själv, ingen karl som sölar omkring och inte riktigt själv vet vad han gör med, förutom att vakta ett stycke barn.

Det tar alltid 40 minuter MINST, när man åker till Kantis på storhandling. Men idag tog det bara 35, det berodde nog på att jag:
1. var ensam och kunde gå i snabb takt, ingen att vänta på
2. inte hade nån lista att titta på, utan man plockade lite av allt
3. ingen kö i kassan när jag skulle betala kl. 20.55
+ att en kassörska så snällt hjälpte till att packa i kassarna medans jag plockade upp varorna på bandet.

Det sistnämnda fick mig att tänka på sist vi va o handla: Chille packar varorna i kassar, medans jag tömmer vagnen och betalar. Sen när vi skulle gå till bilen så är en kass så tung så handtagen töjer. Jag frågar:

-asså har du inge system när du packar i?
-jooo, jag sätter alla tunga varor i en och...

....Va???

D ska va karlar till sånt där. Jag vet inte om ni har nåt system när ni packar varorna i kassar. Men d har jag! Då trängs inte tvättmedlet med äppel o bananer, och den varma broilern läggs ej på de frysta bären. 10 liter mjölkprodukter läggs inte i samma påse, så man måste hålla under bottnet på kassen för att kunna forsla den till bilen, utan att få omellett på parkeringen. Nej lättast är att handla själv, ställa de 5 proppfulla kassarna utanför porten, ringa gullet för inbärning, och in och packa in de fortfarande frusna bären i sin fryslåda.

Pris: 183,45


Kommentarer
Postat av: svägerskan

Nu låter DU som Caj....packa hit o packa dit..suck!

2006-10-25 @ 11:12:53
Postat av: Tessa

E d så att syskonen Linde har starka gener när det gäller sånt där? A S G A R V säger jag bara, ni e roliga.

2006-10-25 @ 13:22:58
Postat av: svägerskan

Suck.. men jag är bra på att "stor"handla i allafall =)

2006-10-25 @ 14:05:03
Postat av: Jenny

Haha! Mjo, nog försöker man allt få lite jämvikt i kassarna, så int ena armen blir längre än den andra.

2006-10-25 @ 15:23:40
Postat av: Milus

joo inga aker tvattmedlet med yogurten iallafall. Sen gar d inga mjolk,lask,saft o en dunk vatten i en kass. Halllaaa IQn!Hur manga ganger har man inga vari med om att aggena o mjolken o yogurten e pa trottoaren o folk flinar he he??D vill man inga vara med om. Jag gor nog bort mig tillrackigt anda.

2006-10-28 @ 15:38:19
Postat av: Tessa

D ha no aldrig hänt mig, att mjölk, ägg o company ligger ut över trottoaren. Sånt händer nog bara såna som (harkel) du Mia =)

2006-10-30 @ 15:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0