Lejon under sängen

Nu är det slut på bruten sömn, tänkte jag när jag köpte stor säng åt henne.

Nu när du har så här stor säng, e du så stor så du kan gå och kissa själv på natten. Visst?

Joo, ja e d, svarade hon nöjt.

Sedan Li fått sin nya säng vågar hon knappt gå från den på nätterna om hon ska kissa. Utan där sitter hon i sängen och ropar mamma! pappa! Tillbaka ropar jag trött från vårat rum du kan själv! Och sådär håller vi på, 10 minuter ibland, till slut blir hon lessen och snyftar: Men det är lejon under sängen. Sääkeert. Bara att gå dit och visa. Vi böjer oss och kikar under sängen, hon ryggar tillbaka lite rädd för att finna nåt otäckt.

Ser du nå lejon????

Nää, svarar hon nöjt och sätter sig och kissar.

Hon måste ju lära sig. Inte fan tänker jag komma och lyfta henne till pottan och torka henne, för att sedan lyfta tillbaka henne i hennes säng, när hon kan själv. Pottan står ju för bövelen 1 meter från sängen!!! Nåja, några nätter till nu så är nog lejonet borta.

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Kanske du får placera dit ett litet lejon eller Chrille =) som biter henne i rumpan om hon inte går upp själv o kissar... och väcker hon er oxå så kommer farliga mamma eller pappa lejonet o de är farliga de... hälsningar fastern =)

2006-10-17 @ 10:11:09
Postat av: Lessa

Ha ha, det är jag och mamma (chris) som följer din blogg slaviskt! Det finns inget roligare än när man ser att du och Jenny uppdaterat bloggen! Tjihiii! Dagen är gjord! :) Hälsningar
Lessa

2006-10-17 @ 13:16:02
Postat av: Milus

L sager att han inga vill ata grot i koket pa morgonen for han tycker inga om tradena i fonstret(som svajar!). Han vill bara ata frulle framfor tvn. D tror jag d....

2006-10-17 @ 14:23:09
Postat av: Tessa

Hahaha, sejtan smart unge d där, lär finnas i blodet. =)

Kul att ha er här Lessa o Chris! Ja vet, man blir beroende. Man går ju tvärt o kikar på blogguppdateringar, t.o.m innan man kollar mailen.

2006-10-17 @ 16:00:43
Postat av: sanna

nattlampa kanske???

2006-10-17 @ 18:28:46
Postat av: Tessa

har d. Den skrämmer inte bort lejonet för d. Men inatt ha d varit tyst, phew.

2006-10-17 @ 19:08:44
Postat av: Kussa Sandy

Li sa åt mig då hon visa sängen ihelgen :-se sandra, inga lejon här..baaaaara lådor. Lejona får inga plats heller..... gullevän...
Syrran låg ju under min säng då jag var liten och skrapade i sängbotten och jag låg skräckslagen i sängen och trodde det var djävuls-råttor som bodde i madrassen.... Satans syskon !!

2006-11-28 @ 13:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0