Klimasvettningar och asig kyla

Springer omkring på jobbet i linne eller t-shirt, och svettas. Idag var nog första gången som jag hade långärmat på mig på jobbet hela dagen, o va hände då? L ö k r i n g a r. O d e inte snyggt. Men jag måsta nämligen ha tröjan på mig, för när någon öppnar bakdörren så virvlar det in en -10 gradig vindpust och då står alla strån på kroppen rakt ut.

Vad har jag för fel?? Svettas som en hyena från morgon till kväll, förutom när jag är utomhus i det här svinkalla vädret. Då blir händerna blåa, torra och stela, trots vantar. Näsan blir knallröd och snorig, sen får man sår i näsan som man går och krafsar på i flera månader för att det bildas varskorpa. Lagom till våren så har den läkt. Då slipper man sitta med tumnageln och långfingersnageln och försöka få tag i den där ena ändan på varskorven, som man reppar bort, så d kan bildas ny. Mmm, gillar våren.

Nåja, får väl fortsätta gå i linne på jobbet ett tag till och trycka in vadd i snoken under min utevistelse.


Kommentarer
Postat av: svägerskan

Vad var det du skulle fylla för något här i februari???? jag vet att du skulle ändra första siffran men till vad vart det??? så där har ju inte ens jag börja få det ännu... kram

2006-10-31 @ 21:41:11
Postat av: Tessa

hörröööö, du kan ju inte ens packa matkassarna ännu du =) (kram)

2006-10-31 @ 22:05:07
Postat av: Jenny

Jadu, vi lider av samma åkommor, förutom varklumpen i näsan. Den har jag inte fått än, som tur. Men rikliga svettningar och acne hör liksom till vardagen.

2006-11-01 @ 10:51:08
Postat av: svägerskan

nä svettåldern har jag inte kommit in i inte ens när jag bär hem mina fint packade matkassar...,men jag har hört talas om deodorant =)

2006-11-01 @ 13:28:06
Postat av: Tessa

Deo ja, jooo Enjos e skitbra! Som tur är luktar inte min svett...ännu.

2006-11-01 @ 20:20:56
Postat av: svägerskan

Jasså... är det därför jag aldrig har några gäster o när någon gång någon kommer har de klädnypa med sig... så fel man kan ha... =)

2006-11-01 @ 21:15:34
Postat av: sanna

mens på g??
ja det är så himla trevlig årstid med fnasiga fnösken till händer..bra handkräm ngn?? har testat ALLT,same thing varje år..det tar ONT då dom spricker..

2006-11-02 @ 07:42:40
Postat av: Tessa

Mens 30 dgr i mån då isåfall. Body shops olivlotion på burk e fet o bra.
Nä just så, d e ju ALDRIG folk hos er Camilla. =)

2006-11-02 @ 12:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0