Fortsatt härlig dag Del 2

Det var ju min lediga dag oxå. Lämnade Li till parken, lunchade på Svarta med Susanna, slank in till Hallen och köpte lite ingreds till dagens middag, som vi skulle röra ihop ute hos Susanna. Hon, jag och barnen. No kars, asså "inga karlar". Hann med lite ärenden och annat nyttigt (som att hänga 6:e maskinen tvätt den här veckan, nu behöver man inte tvätta på 2 veckor igen, skönt) innan det var dax att hämta fröken i parken.

-Ja de e ju höstlov tors-fre sen, visste ni d? Sa en av parktanterna

Nääää. Stod man där som ett mähä och det stod klart och tydligt i min finniga panna: "i vår familj e vi slarviga, och har ej läst informationsbladet vi fick"

-Det stod nog på pappret ni fick.

Eeh, jahaa. Ja d va så länge sen vi fick det, hade helt glömt. Tur att ni sa det.
 Jag skrattar lite.

Ja d e lugnt, jag ska ändå jobba imorron så Li e gärna med Chrille hon så.

Vi drog ut till Susanna, Noah och Natanael. Ungarna lekte glatt. Vi slappade en stund innan d var dax att göra pastasallad: fullkornspasta, fetaost, groddar, ruccola, tomater, majs, ärter, broccoli, gurka, kyckling, grynost, jag fick guccadille och mosade ner 2 avocadon, lite kvark och citron med handmixern, klickade rejält över tallriken sen, Li och Noah mm-ade dom å, jag tror d dög till Susanna med.

Sen skickade vi in busfröna och leka på rummet. Vi tittade i bröllopstidningar. Susanna o Sebbe ska ju gifta sig! Och jag har fått äran att vara brudtärna nana nana naaa naaa. Så det blir åter ett Stockholmsbesök här i vinter och kolla in klänningar, slurp. Vipps så var klockan sju och hemfärden var ett måste.

Köra 35 km, hem, dumpa av ungen, byta om, iväg till Avancia, bodypump. Ulle stod där igen nu och gav mig "på med mera bara"-blickar ! Det gick lite trögt. Kom på efteråt...att Susanna och jag drack ju cider till maten, KAN va nåt att skylla på. Nu har darling åter igen åkt till sitt andra hem Hotellet. Men vi får ses igen imorron, Li sover sött och jag sitter här. Men ikväll ska jag fanimej gå o sova i tid, å fan, d va ju d där med å duscha oxå....

Kommentarer
Postat av: Milus

du verkar lite slo pa detdar med att frascha upp dig tessa. Kanske d e darfor C e pa hotellet sa ofta?

2006-10-18 @ 23:22:21
Postat av: svägerskan

Ni är roliga ni , bara ett konstaterande =)

2006-10-19 @ 09:35:30
Postat av: Tessa

Haha, kröp ner i ett varmt bad med avslappnande badsalt innan d vart dyn. Så de så! Bitch.

2006-10-19 @ 09:43:54
Postat av: sanna

haha!!jag instämmer, det är skön humor här!

2006-10-19 @ 10:14:19
Postat av: Jenny

Det där med att hålla koll på dagistider/lov/ändringar/föräldramöten är svårt, och min ännu finnigare panna blir rynkad titt som tätt då jag med ungen i näven står vid ett låst dagis och undrar vartfan alla tagit vägen och får veta av städerskan att "det är ju utflykt idag!".

2006-10-19 @ 10:36:36
Postat av: Tessa

HAHAHAHAAA JA DÖÖÖÖR, du e som jag du! Skönt att veta att man inte är ensam. Jenny mi!

2006-10-19 @ 23:03:45
Postat av: svägerskan

dagistider o sånt har jag väl klarat av något så när tror jag eller ...förträngt...för då gällde det flickorna, typ till fel dagis någon gång, när de slagit ihop dagisar under sommaren... men nu är det mera den där "personalen" som allt som oftast måst underrätta mig om för små kläder....suck

2006-10-20 @ 12:04:59
Postat av: Anonym

Haha, jooo, d e oxå kul =) "hördu jag tror Samuels byxor börjar bli för små" Storlek 92 till en fem åring typ, hahaha. Ja alla har vi våra brister. Jag ser ju gärna att hennes kläder blir för små, då man tröttnat på dem och vill byta ut dem till nästa storlek som ligger i lådan och väntar. Ringde förresten till Barnomsorgen och fick hem anmälningsblankett till dagis. Så finns d plats i mars så bye bye stress! =)

2006-10-20 @ 17:34:26
Postat av: svägerskan

låter bra , nu är det bara att hoppas att plats finns... lite nöta o förklara lite extra om situationen kan behövas ibland, ibland finns det ju "nöd"platser kvar , när de inte orkar höra en mera.
By the way det lät lite segt från hemnummern idag vid 12 när bror ringde...=)hoppas ni hade kul i allafall igår. kram

2006-10-22 @ 11:34:11
Postat av: Tessa

Jo, man e lite trött idag. Skitkul hade vi. Riktigt lyckat.

2006-10-22 @ 12:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0