Ett välkomnande och lite öl

Vill välkomna Sandy tillbaka till e-world. Har saknat dina inlägg. Men int dig:
Kändes faktiskt lite påträngande när Du, två meters Robbe och Mia kom över i söndags. Och att vi va illa tvungna att åka via Select innan och köpa "några öl" inför ert besök. Tänk om vi int va sugna då. 

Till alla andra:
Iallafall så sluta d med att Mia (som råkar ha vettet i behåll) åkte hem med taxi, kanske ett-/halv tre-tiden, Sandra, Robbe, Chrille och jag (och Li, fast hon sov ju sött och tydligen rådjupt) satt i vårt vardagsrum, vid halv ett-/två-tiden börja Sandra och jag rota i telefonkatalogen efter telefonnumror till krogarna i stan. SURPRISE! Inget var öppet, TUR. Glömde förresten ringa park, de hade säkert haft öppet. Men va gjorde d, när alla 24 halvliters öl var slut, så hitta Chrille nå gamla likörer och sprit i skåpet jag inte visste fanns. Där satt alkisarna och blanda asiga groggar av vad som hittades. Inte ens blandvatten hade vi, tur att man har Soda Stream, tyckte de, Sandra hade hittat en flaska vittvin, själv vart d vatten när ölen var slut, kanske jag fick i mig ett halvt glas vitt vin oxå. Minns int riktigt, var lite trött...halv fem kom nån smart person på att kolla tiden: "satan va klockan e mycket".

-Får jag ta en grogg till, säger Robbe. Ungefär som om det varit nån höjdargrogg.

Sen drog de me taxin. Tydligen går det ännu, trots att man är småbarnsföräldrar, att bli full även på en söndag. Det var en kul kväll, trots att jag egentligen inte ville att de skulle komma  ;o)  puss

Kommentarer
Postat av: svägerskan

kanske du ändå skulle ha behövt vara med på gårdagens anti-alkohol tema o att vara ett föredöme för barnen =)

2006-11-29 @ 09:52:07
Postat av: Tessa

eeee...eller int =) jammen barna vet ju int om att jag gillar lite öl heller =) de tror ju jag var 16 första gången jag var full...

2006-11-29 @ 18:49:52
Postat av: svägerskan

Men Tessa det är ju lovligt först vid 18 =) alltså något olagligt är gjort....

2006-11-30 @ 11:14:29
Postat av: kussa och numera nykter sandy

Asgarv åt min pojkvän iallafall.... precis som om det var några höjdargroggar..hahahaha... undrar faan om inte Sinol / baylis 50 /50 hade smakat bättre...urk! Men den skönaste kommentaren hade iallfalla Chrille... Jag fråga han hur gammal en likör var för att jag tyckte den smaka "lite " härsket..chrille svara med att säga...Nää, inte e den så gammal..vänta nu så skall jag räkna...Om jag e femti...hmmmm så borde den vara..hmmm.... typ 30 år kanske!!! hahahahaha...fy saaaatan... Det smakade brännolja...jag döööör.... Chrille för helvete, inga mera skåprensningar....

2006-12-01 @ 21:38:38
Postat av: Tessa

mmm Camilla, för du höll ju dig tills du va 18 innan du söp dig full... =)

2006-12-03 @ 20:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0